
Léčitelství
Léčivé ruce
Je to pravdivé vyprávění o „zázracích“ vytvářených duchovním léčením skrze oddané partnerství dvou mužů, známého chirurga Williama Langa, který žil v 19. století a raném 20. století, který je známý řadě lékařů dosud žijících a jeho média George Chapmana, který zasvětil svůj život mediumitě, ve které Dr. Lang a jeho duchovní kolegové
jsou schopni užívat léčivé síly, které v rámci běžného léčení jsou neznámé. Většina lékařů zná velmi dobře hranice svých schopností v léčení nemocí a utrpení a jeho kniha měla vskutku pomoci přesvědčit je o realitě duchovního léčení a jeho možností. V roce 1870, když mu bylo 18 let, William vstoupil do London Hospital in Whitechapel jako student medicíny a hned od začátku studoval s ohromnou energií a nadšením. - „Když jsem začal žít v East End of London“, vzpomínal, „seznámil jsem se tam s drobnými lidmi. V Stepney a okolí žili lidé různého náboženství a rasy.
Mnozí byli velmi chudí a nějak jsem se s nimi spřátelil více, než s kýmkoliv jiným.“ Zanedlouho potom, co George Chapman vstoupil do protipožární brigády, jeden důstojník si ztěžoval na bolesti v zádech. „Vy asi potřebujete trochu jógy,“ řekl Chapman v důvěře, že by to mohlo pomoci. Jeho kolega vzhlédl s podivem a řekl: „Nevěděl jsem, že se zajímáte o spiritismus!“ - Chapman odpověděl: „Co má jóga co činit se spiritismem?“ - Ten druhý muž pak začal vysvětlovat, což byla taková menší lekce, že podstata je v tom, že je možné přijmout duchovní poselství, když lidé sedí kolem stolu, položí lehce prsty na převrácenou sklenici a čekají na hláskování slov. Chapmana to dosti zajímalo, co mu jeho kamarád důstojník sdělil a rozhodl se jednoho dne to okusit a zjistit, co se stane.

Brzy nato se seznámil s jiným mužem ve stanici, který tvrdil, že zná všechno o přijímání poselství z duchovna pomocí metody převrácené sklenice. Vyplynulo z toho, že tento člověk se zúčastňoval spiritistických seancí, když sloužil v armádě během války a tudíž věděl, jak řídit seanci se sklenicí. Chapman navrhl několika kamarádům důstojníkům, že by mohli zkusit udělat si seanci. Zprvu z toho byl jen smích, ale za pár dní se sešli ve skupině a provedli opravdu úspěšné sezení. Obrácená sklenice se pohybovala od písmenka k písmenku na listě papíru, na kterém byla v kruhu napsána abeceda a hláskovalo se všeobecně poselství pro všechny sedící kolem stolu. Od té doby naléhání vyzkoušet spiritismus se stávalo v Chapmanově mysli stále silnějším a nutilo ho zúčastňovat se spiritistických sedánek v kruhu. Občas se jim dostalo poselství z duchovního světa.

Nejčastěji se opakovalo sdělení, že by se měl Chapman stát léčitelem. „Je George Chapman vaše jediné médium nebo děláte svoji práci též skrze jiná média?“ „Jen skrze George,“ potvrdil Lang rozhodně. „Nemohu pracovat skrze jiné médium. Proč se na to ptáte?“ „Poněvadž určití léčitelé a média řekli, že pracujete skrze ně, pokud neužíváte George.“ - „To je ovšem nesmysl!“ prohlásil důrazně duchovní lékař. „Já jsem nikdy nepracoval skrze jiné médium než skrze George a vskutku bych ani nebyl schopen tak činit. Před chvílí jsem vám řekl, že George a já jsme byli připravováni jeden pro druhého a já jsem se musel rozhodnout jednou pro vždy, zda chci zůstat s ním po celý jeho příděl života na zemi. Rozhodl jsem se, že ano, tak vidíte, i kdybych jej chtěl opustit a pracovat skrze jiného, nemohl bych. Ovšem nechci ho nikdy opustit. Jsem na něj hrdý, jak jsem vám již řekl a naše spolupráce je ideální.“ George Chapman byl dobře známý toho času v okolí Aylesbury. Bylo známo, že občas cestoval na své náklady za pacienty, kteří nemohli přijít za ním, nebo kteří neměli na cestovné. Takže, dokud byl ve službě jako požárník, již získal reputaci jako uzdravující médium.
Zrod léčebného centra v Birminghamu
Zprávy o neuvěřitelných úspěších se rozšiřovaly pomalu, ale vytrvale skrze pacienty, kteří v zoufalství vešli ve styk s mediálním požárníkem a vyzkoušeli bezbolestné duchovní operace a léčení „mrtvého lékaře“. Počet pacientů rostl den ode dne. Konzultace s Mr. Langem byly zdarma pro všechny pacienty. Přestože ve skutečnosti jen ztěží vybyl nějaký ten čas pro něho, nikdy neodmítl cestovat i na vzdálenější místa, jestliže trpící jakoukoliv chorobou opravdově požadoval pomoc od duchovního lékaře. Jednou, začátkem roku 1956 se vydal na cestu do Birminghamu a toto byl ve skutečnosti první krok k ustavení léčebného centra v Birminghamu.

Od chvíle, kdy se George Chapman objevil v Birminghamu a vešel do transu v domě Mrs. Smithové, počal Dr. Lang naplňovat poslední naději nemocné ženy. Hned provedl diagnózu, že Mrs. Smithová trpí reumatickou artrózou a provedl několik bezbolestných operací na jejím duchovním těle. Ale přesto, že se vyjádřil hned na začátku, že nemůže způsobit rychlý a výrazný výsledek a že zlepšování může být spíše pomalé, s pravidelným nutným léčením v dalších termínech, Mrs. Smithová přesto pociťovala první úlevu ihned. Když Mr. Lang skončil své léčení s Mrs. Smithovou, věnoval se skupině 20ti pacientů, kteří s Mrs. Carterovou na něj čekali.
Návštěva měla překvapující výsledek a Mrs. Carterová požádala Mr. Langa, zda by souhlasil s provedením veřejného demonstrativního léčení. Duchovní lékař souhlasil. - - A tato veřejná ukázka jeho jedinečné dovednosti a schopnosti pomoci těžce trpícím učinila Mr. Langa a jeho médium předmětem četných rozhovorů v Birminghamu - a nejen mezi vděčnými pacienty a věřícími spiritualisty, ale i mezi těmi lidmi, kteří byli svědky jeho hromadného léčení a řekli to dále. V tisku, přesto že někteří korespondenti vyjádřili své pochybnosti o spiritualismu a podobných subjektech, bylo zaznamenáno, že tzv. duchovní léčení, které podstoupilo větší množství pacientů skrze mediálního požárnického léčitele, který tvrdil, že je v transu pod vedením zemřelého duchovního lékaře, bylo zarážející a přesvědčivé. Po jeho prvé návštěvě v domě Mrs. Smithové v Birminghamu počátkem roku 1956, George Chapman znovu přijížděl na pravidelné návštěvy.
Mrs. Carterová obdržela tak mnohé SOS volání po duchovním léčení od lidí trpících vážnými chorobami, že Mr. Lang shledal nutným zabývat se sám novými pacienty v Birminghamu. - Čím více léčení pacienti mluvili o překvapivé pomoci, kterou obdrželi od duchovního lékaře, a čím více Mr. Lang a jeho médium se stávali známějšími v Midlands, tím častěji se o jejich činnosti a zvláště o lidovém léčení duchovního lékaře objevovaly v novinách reportáže. Dr. Lang roztřídil případy a po popisu stavu pacienta začal duchovní léčení. V každém případě pacient potvrdil, že diagnóza, kterou „duchovní lékař“ určil z prostého dotyku úplně oblečeného těla svýma mediálníma rukama, je správná a souhlasí s diagnózami, které jejich obvodní i nemocniční lékaři určili. Několik pacientů potvrdilo, že pocítili znatelné zlepšení po provedeném léčení.

Potíže Mrs. Mironové nastaly na podzim roku 1957, když její horní stolička byla vytržena. Extrakce byla obtížná vzhledem k tomu, že malý kousek kosti přilepený ke kořenu zubu perforoval otvor do nosní dutiny, což vedlo k infekci dutiny. Mrs. Mironová vyprávěla: „Bylo mi mizerně, velmi mne to bolelo, přesto, že otvor byl ucpán velkým kusem vaty. Máte-li takovou věc, musíte to mít ucpáno, nemůže to být otevřené, poněvadž, když to není ucpáno, je to slyšet, jako když jste v podzemní velké jeskyni, všechno se ozývá a duní ve vaší hlavě. Když cokoliv polykáte, ihned to jde do otvoru a dolů přes nos. Znám to až moc dobře. - Šla jsem tedy k W. Langovi a když mě prohlédl, prohlásil: ´Myslím, že zde je velmi dobrá šance, že bych mohl uspět.´ Nesliboval úspěch a řekl, že pozná, zda opravdu může pomoci nebo ne, až provede operaci v duchovní chirurgii. To se zdálo slibné a požádala jsem ho, aby učinil, co uzná za vhodné. Provedl operaci na duchovním těle. Když skončil, řekl, že se to povedlo a dodal: ´Otvor se zahojí. Požádejte manžela, aby to sledoval.´ - Pak jasně řekl, že k němu musím přicházet pravidelně na pozorování a další duchovní operaci. Ale nejzajímavější věc se přihodila, když jsem byla na cestě domů od Dr. Langa. Řekla jsem vám, že jsem měla otvor ucpaný velkou ucpávkou z vaty.
Tehdy, když jsem byla na poloviční cestě domů, trvalo to asi 3/4 hodiny dostat se ke dveřím Williama Langa z domu, kde jsme tenkrát bydleli, začala jsem pociťovat tlak na velkou ucpávku. Jinými slovy, byl tam uzavírací proces jdoucí z obou stran, zřetelný pocit nějakého růstu, který pokračoval pomalu a jistě. V důsledku toho se tato ucpávka musela postupně zmenšovat, až se otvor do nosní dutiny uzavřel do velikosti špendlíkového hrotu. Ale já se předbíhám, ono to trvalo dosti dlouho.“ Mr. Miron k tomu řekl: „Sledoval jsem to a ošetřoval ji den za dnem, ošetřováním míním, že jsem se staral, aby to bylo v čistotě a pokryto jemným plastickým plátkem, který jsme pro tento účel zhotovili. Kontroloval jsem to denně, roentgenoval osobně nejméně jednou týdně. Měkké vazivo postupně přerůstalo otvor, až seotvor uzavřel. - Neměl jsem nejmenší pochyby o tom, že se to stalo v důsledku duchovní chirurgie Mr. W. Langa, poněvadž během čekání na uvolnění lůžka v nemocnici na operaci roubu, která se měla provést, moje manželka nevyhledávala žádnou další lékařskou pomoc. Předpověď Mr. Langa, že se otvor uzavře, byla správná. Jestliže by při běžné chirurgické praxi specialista něco podobného řekl mně, snad bych si myslel, že ten chlapík je trochu nenormální, a snad, že je přepracovaný, poněvadž nikdo nemůže říci takovou věc jen tak, ani ve skutečnosti to nikdo netvrdí. Ale Mr. Lang však řekl, že se ten otvor uzavře a že bych to měl sledovat, a tak se to také stalo.
Otevřete dveře myšlení
Léčitel se nám někdy jeví, že má klady a zápory. Po dlouhou dobu může mít řaduúspěchů a pak najednou, po nějakou dobu ztratí část nebo celou svojisílu. Někdy může léčit tři pacienty s úspěchem a u dvou docílí dobré výsledky, zatímco třetí, jehož případ vypadá přesně podobně, je bez zlepšení. Je také velmi těžké posoudit do jaké míry zde hraje roli autosugesce.

Toto je skutečně významná síla, poněvadž může člověku udělat dobře nebo zle. Zdá se, že autosugesce je velká síla. Byly známy případy, řekněme při epidemiích moru v Indii, kde lidé zemřeli ze strachu, poněvadž byli přesvědčeni, že mají opravdu mor. Jako neuvěřitelné by se zdálo, že tyto oběti autosugesce zemřely na stejné příznaky této nemoci, přestože posmrtná examinace prokázala, že zde bacil moru nebyl. - A je rovněž velmi dobře známo, že když by byl pacient nemocen prakticky jakkoliv a lékař mu řekne: ´Vy budete brzy v pořádku,´ pacient má mnohem větší šanci na uzdravení.
Zvláštnosti duchovního lékaře
Mr. Lang : „Duchovní léčení je z duchovního světa, a je poskytováno pacientům duchovními lékaři. Léčení se dělá na pacientově duchovním těle, které přenáší změnu fyzického těla k zlepšení. Je to velmi jednoduché. Kdybych však šel do technických detailů, nebyl byste schopen to obsáhnout, nikdo by si nemohl plně představit složitost duchovní chirurgie a léčby, dokud se sám nedostane do duchovního světa a není vybaven chápáním duchovna. Ani pak, pokud se nestane duchovním lékařem, nemůže rozumět všem těm komplexním metodám a technice.Myslím, že nejlepší způsob, jak vysvětlit základní pojetí duchovního léčení je ujasnit si, že léčebné vibrace jsou duchovního původu, přicházejí přímo od Boha. Jsou to přesně ty vibrace, které byly užívány Ježíšem Kristem - největším léčitelem, jaký kdy žil! A později jeho stoupenci při provádění zázračných uzdravení.

Většina duchovních nástrojů je totožná s těmi užívanými v nemocnicích, ale my používáme méně nástrojů, tkáň duchovního těla je jiná, a proto jsme schopni dosáhnout místa operace velmi rychle. Chirurg nebo asistující sestra, která mě pozoruje při operaci, vědí, co provádím podle nástrojů, o které žádám a jak je používám, i když skutečnou operaci nemohou vidět.“ A myslím také, abych se zmínil o léčebných bohoslužbách, které jsou čas od času prováděny osobami se silným náboženským přesvědčením. Během těchto bohoslužeb jsou zpívány náboženské písně a vysílány vroucí modlitby za ty členy kongregace, kteří jsou nemocní.Tento efekt však nemá dlouhého trvání a po krátké době pacient upadá do svého původního stavu.Za okolností, které jsem právě popsal, žádné léčení fakticky nenastalo. Nemocnému se jen dostalo duchovního povzbuzení. Je mnoho lidí, kteří mají skrytý dar léčení a kteří mohou být připraveni k službě Církvi nebo k lékařskému povolání.To není neodvolatelné právo jen několika. Mnozí si toho však nejsou vědomi, že takový dar je jim propůjčen. Ale jestli tito lidé mohou vstoupit do řad duchovních léčitelů, stejným způsobem, jako to učinilo moje médium, pak mohou být použiti mnoha duchovními lékaři, kteří touží pracovat na zemi stejným způsobem jako já, navrácením zdraví nemocným. Dovolte mi říci, že duchovní léčení je věda - věda Vesmíru –
